miercuri, 6 februarie 2008

Frumosul şi urâtul cotidian


Azi am ieşit la o scurtă plimbare cu FataCuOchiDeMătase şi eram cam absentă la Stradă...asta înseamnă că atenţia îmi era concentrată EXCLUSIV la conversaţia cu ea şi la gândurile mele, fără a observa fauna din jur, interesantă, de altfel...doar că, aşa cum îi spuneam şi ei, de o vreme (lungă) m-am setat să nu mai văd nimic din ce compune urâtul cotidian şi asta chiar daca, nu există, neapărat, FRUMOS, în compensare imediată...surprinderea din ochii ei a primit drept răspuns faptul că, metoda, reprezintă doar un mod de a mă proteja de ceea ce m-a ucis, puţin câte puţin, ani în şir...sufeream atunci când cineva arunca o hârtie pe jos, când spaţiul public era considerat latrină, când concetăţenii mei preferau să-şi marcheze teritoriul într-un mod care ar face să roşească până şi primatele...preferând să compun peisajul cotidian doar din lucruri frumoase şi oameni senini...

În replică, mi-a spus că ea are curiozitatea de a descoperi lumea din jur, cu tot ce înseamnă asta, lucru care m-a determinat să o iubesc şi mai mult deoarece înţelegeam perfect ceea ce spune...ani mulţi am făcut acest exerciţiu de admiraţie...şi...am învăţat multe...am cunoscut multe valenţe ale Umanului...am descoperit Urât şi Frumos în stare pură...dar, anii au decantat şi Sufletul a ales : a ales să se recompună doar din Bine şi Frumos...şi nu e formă de laşitate, Nu...nu e nici blazare...e doar mod de a trăi în concordanţă cu ceea ce sunt eu în straturile cele mai profunde !!!

Nu ştiu prea bine dacă iubesc oamenii dar ştiu sigur că Iubesc sufletul uman, cu lumini şi umbre, doar că, în orice (şi oricine) întâlnesc, prefer să văd componenta binelui şi a frumosului.
Aşa voi merge înspre...tot ceea ce mai urmează!!! Asta se cheamă, în accepţiunea mea, Asumare Conştientă !!!...mă compune, recompune şi defineşte !!! Iar dacă asta se numeşte (în vreun limbaj ce nu mi-e accesibil)...alegere greşită, nu-mi rămâne decât să mi-o asum pe de-a-ntregul...iubind FRUMOSUL şi BINELE !!! INFINIT !!!

Garbage - The World Is Not Enough


Niciun comentariu: