marți, 30 decembrie 2008

Doruri...şi...nu numai...

Se pare că, zilele acestea se derulează sub semnul Dorului...al dorului de multe lucruri dar, mai ales, al dorului de câţiva oameni dragi mie...şi...poate al dorului de...mine...

Şi pentru că, unul dintre aceştia este Octavian Paler..iată câteva "definiţii"...

Definiţia dragostei
Vino, să pot regăsi drumul spre mine.

Definiţia liniilor paralele
Tu mergi lângă întrebările mele,
eu merg lângă liniştea ta.

Tu mergi lângă zorii dragostei mele,
eu merg lângă amurgul părului tău.

Definiţia unui strigăt
Ţi-aş spune ceva,
despre noi,
despre zăpada de-afară,
despre dragostea mea.
Ţi-aş spune ceva,
orice,
numai să nu crească iarba tăcerii între noi.
Ţi-aş spune ceva,
ce-ai ştiut,
sau ce ştiu,
dar a-nceput să crească iarba tăcerii între noi
şi s-au rătăcit sunetele din cuvântul târziu.

Definiţia cicatricelor
Când doare cicatricea
ne doare rana veche
sau faptul c-am uitat-o?

Definiţia lacrimei
Lacătele de piatră
Se deschid cu râuri
Lacătele de apă
Se deschid cu stele
Lacătele din noi
Se deschid cu o lacrimă.

Definiţia zăpezii
A îngheţat lumina în somn
şi cade mirată pe străzi
visând că răsare la poli.

Definiţia cearcănelor
Potecă secată fără să ştiu.
De ce a rămas prăfuită de umbră
de ce insomnia rătăceşte nocturn
numai în jurul ochilor noştri.

Definiţia uşilor închise
E o rană în scândura uşii
unde-am bătut şi n-a răspuns nimeni.
Deschideţi uşa cu grijă,
să nu loviţi rana cu cheia.
(sursa : www.octavianpaler.ro)

Ciprian Porumbescu - Balada



Niciun comentariu: